מהו תפקידה של מעצבת הפנים
top of page
Search

מהו תפקידה של מעצבת הפנים

Updated: Jul 11, 2023


שיפוץ הבית הוא תהליך מרגש ומלא אתגרים, ולכן חשוב לקחת בחשבון את הפרטים הקטנים כדי להבטיח שהתוצאה הסופית תהיה מה שייחלתם וחלמתם עבור ביתכם והתהליך יהיה כמה שיותר רגוע, מדוייק ויוביל לתוצאה מוצלחת בסופו. אחד הפרטים החשובים ביותר הוא תכנון נכון שיתן לביתכם את האופי היחודי שלו לצד מתן מענה לצרכים והתחשבות בתקנים, מגבלות השטח והתקציב. לפני שאתם מתחילים תהליך של שיפוץ רצוי לקחת בחשבון את שירותיה של מעצבת פנים מקצועית ומנוסה שתדע לתכנן מראש את כל מה שידרש על מנת שהשיפוץ יסתיים בבית שעליו חלמתם.

שיפוץ בד"כ מתחלק לשני שלבים: תהליך ההריסה והבנייה שכולל בתוכו את החומרים השחורים והלבנים שיש לקחת בחשבון, והשלב השני שהוא שלב ההלבשה. בשני שלבים אלה תפקידה של מעצבת הפנים הוא לתכנן ולתחום את הכל בהתאם לתקציב מוגדר מראש מצד הלקוחות, תכנון אופטימלי של הכל במסגרת אותו תקציב תכלול - 2-3 סקיצות לבחירת הלקוח מהן תבחר התכנית המגובשת הסופית, הכנת תכניות עבודה לקבלן, תכניות נגרות בהתאמה אישית, ימי רכישות אצל ספקים המומלצים מטעמה עם הלקוחות וליווי התהליכים בפועל בשטח מול הקבלן ואנשי המקצוע.

כדי להימנע מהוצאות מיותרות על ריהוט שנראה טוב בחנות אך פחות בביתכם כשילוב של הכל יחד, וכדי לתכנן בצורה אופטימלית את חלוקת החללים, העמדת הריהוט, נגרות ותאורה בהתאם לצרכים, תקציב, והנדסת אנוש, יש להכניס את מעצבת הפנים לתמונה בשלב מוקדם ככל הניתן על מנת שתוכל להוביל אתכם בתכנון מדוייק ככל האפשר בתהליך. מעצבת הפנים תמליץ על אנשי מקצוע איכותיים איתם היא עובדת באופן שוטף כגון קבלן אמין, קונסטרוקטור לוודא אילו קירות מותר להוריד ובאילו אסור לגעת, חנויות לריהוט והלבשת הבית, נגר, מסגר, איש אלומיניום ועוד. היא תמליץ לכם איך יהיה הכי נכון לתכנן את החלל ואילו שילובי צבעים, חומרים וצורות יתחברו נכון יותר זה עם זה.


ריכזתי עבורכם כאן את העיקריים

שבתפקידי מעצבת הפנים:

תכנון נכון שחוסך בזמן יקר וכסף מעצבת פנים מקצועית תעזור לכם להגדיר את התכנון הנכון ביותר לשיפוץ ביתכם. היא תציג בפניכם אופציות ורעיונות חדשים ויצירתיים שאולי אפילו לא חשבתם עליהם או שלא ידעתם שאפשריים. היא תוכל לעזור לך לבחור את החומרים והצבעים שישתלבו יחד בצורה הנכונה ביותר עבורכם שיצרו יחד שפה עיצובית אחידה והרמונית בה הכל מדבר עם הכל ויוצר יחד מוזיקה לעיניים. והכל בהתאם לתקציב מוגדר מראש והתאמה לפי חוקי הנדסת אנוש וארגונומיה עבור דיירי הבית. מעצבת הפנים תסייע לכם להתאים את השיפוץ לצרכי המשפחה המשתנים - זה עשוי לכלול יצירת שטחי עבודה מותאמים לצרכי הילדים או לאנשים שזקוקים למרחב עבודה מהבית, שטחי אחסון נוספים עבור ציוד הבית, תכנון נגרויות בהתאמה אישית יצירת חללים חדשים תוך התחשבות בקירות תומכים מיקומי אינסטלציה ניקוז ועוד.

הגדרת מסגרת תקציב מראש מעצבת הפנים תדע להעריך מראש כמה זמן וכמה כסף יש להקצות להיקף הפרוייקט שלכם. ככל שתתכננו יותר מראש, יהיה לכם יותר קל לבצע את השיפוץ בתקציב שהוגדר מראש ולא לחרוג ממנו. המטרה היא כמובן לא להגיע ליותר מ10% סטיה לבלת"מים (בלתי מצופה) אצלנו בסטודיו לקוחותינו מקבלים טבלה מסודרת בה לכל פריט יש מחיר ריאלי לעלויות השוק המתעדכנות. מניעת טעויות קריטיות כבר בתחילת התהליך

לפני שמתחילים מומלץ להשקיע בפגישת ייעוץ מקצועית עם אדריכל/ית (במקרה של בניית בית חדש עם היתרי בניה) ו/או מעצבת פנים (במקרים של שיפוץ ו/או הלבשת הבית). ייעוץ מקצועי ומקיף יתן לכם נקודת התחלה נכונה יותר ויחסוך לכם הרבה כאב ראש ותשלומים לא צפויים בהמשך. תדעו לאיזה תקציב להתכוונן ואילו אפשרויות תכנוניות עומדות בפניכם לפני שיוצאים לדרך. השלב הזה הוא חשוב במיוחד ואף קריטי להצלחת הפרוייקט ועושה לפעמים הבדל משמעותי בין פרוייקט מוצלח לכזה שאפוף בטעות שגוררת טעות ועולה לכם בכסף ובבריאות. מה גם שאצל רבים ממעצבי הפנים הפגישה, שכרוכה אומנם בתשלום, לרוב מתקזזת במידה ומחליטים לקחת את שירותי המעצבת לליווי מלא בתכנון ועיצוב הבית במהלך השיפוץ.



תכניות מקצועיות לקבלן ואנשי המקצוע כפי שבוודאי שמתם לב בשנים האחרונות כמעט כל מי שמשפץ או מעצב מחדש את ביתו נעזר בשירותיהם של מעצבי פנים מקצועיים למען הצלחת התהליך. זה לא קורה סתם. רבים מהאנשים שניגשים לתהליך שיפוץ כבר הבינו שבדומה לרופא מומחה אליו פונים בהליך רפואי ועו"ד מומחה אליו פונים בהליך משפטי, כך גם במקרה של הליך שיפוץ ועיצוב הבית עדיף להשאיר את זה לידיים של המומחים בתחום. כן גם בשיפוץ הבית ימי ה"יהיה בסדר נשבור ומקסימום נתקן" תמו ומי שעוד עובד ככה מוצא את עצמו הרבה פעמים משלם יותר ממה שהוא חוסך. נמצאים בתחילת תהליך של שיפוץ או עיצוב הבית? אל תצאו לדרך ללא תכנון מקצועי על ידי איש/אשת מקצוע בתחום התכנון והעיצוב - בחירת מעצבת פנים לפרוייקט שיפוץ או הלבשת הבית בימינו הפך כבר לMUST.

הוצאתם כמה מיליוני שקלים על רכישת הנכס? השקיעו השקעה מינורית יחסית נוספת בתכנון נכון כדי לוודא שהקירות האלו יהפכו לבית שיתוכנן ויעוצב בצורה נכונה ומותאמת עבורכם.

בשנים האחרונות אנו עדים גם להרבה קבלנים שהבינו שלעבוד מול מעצבת פנים מקצועית מיתר הרבה כאב ראש גם עבורם ואנו רואים עוד ועוד קבלנים מקצועיים ואיכותיים שכבר לא מסכימים לקחת פרוייקטים ללא תכניות עבודה מסודרת ומעצבת/אדריכלית שנמצאת בתמונה לעבוד ולהתנהל מולה. מעצבת פנים תדע להתאים את החלל עבור הלקוחות באופן הנכון ביותר עבורם, מגיעה עם קשרים וידע לגבי חנויות מיוחדות, הנדסת אנוש וארגונומיה של החלל ותדע לתכנן עבורכם ולכוון אתכם ליצירת חלל יחודי שיתאים לכם כמו חליפה התפורה בהזמנה אישית עבורכם. בחירה שתחסוך לכם זמן יקר, כסף וכאב ראש בתהליך מתוכנן מראש ועם ליווי שיהיה מדוייק עבורכם.


הפניה לספקים אמינים ומומלצים רוב מעצבי הפנים מכירים חנויות וספקים איכותיים ואמינים שנבדקו על ידיהם מראש. זה מחזיר אותנו לתכנון התקציב – לאחר שהוחלט על מסגרת תקציב, מעצב/ת מקצועיים ידאגו להפנות אתכם לספקים איכותיים ואמינים שעובדים איתם באופן שוטף ואשר יעמדו במסגרת התקציב שהוחלט. רוב מעצבות הפנים עובדות רק עם ספקים אמינים ואיכותיים שהוכיחו את עצמם בעבר, וזה כולל שירות, איכות המוצרים ומתן מענה ולקיחת אחריות במידה ומשהו השתבש (פריט שלא הגיע, תקלה בלתי צפויה או פגם במוצר – דברים שיכולים לקרות גם אצל הטובים ביותר). כל שיפוץ ועיצוב בית מכיל מספר סוגי חומרי בניין, מוצרי גמר וציוד ייחודי. בחירת ספקים אמינים ומומלצים היא חשובה כדי להבטיח שכל החומרים הקשורים לשיפוץ יהיו איכותיים, מתאימים ויחד ייצרו תוצאה יוצאת דופן.


כשמעצבי הפנים עובדים רק עם ספקים אמינים ואיכותיים, זה יכול להבטיח שהחומרים יגיעו בזמן, יהיו במצב מצוין ובמחירים טובים. כמו כן, להבדיל מלקוחות רגילים שישפצו את ביתם פעם בחיים או לכל היותר פעמיים, מעצבת הפנים נחשבת כלקוחה קבועה אצל אותם ספקים ולכן תקבל ייחס של לקוח מועדף שיש לשמרו. לפיכך יהיה בידיה כח מיקוח גבוה יותר עבור לקוחותיה ובד"כ לקוחות שיגיעו עם מעצבת הפנים לספקים הקבועים איתם היא עובדת יזכו מראש ליחס VIP ובנוסף להנחה והטבות בעת הרכישה.


תהליך הרכישה עם מעצבת הפנים לאחר תכנון החלל, תכנון התקציב ובחירת הקונספט העיצובי מראש, יקצר משמעותית את תהליך בחירת החומרים ויעזור לכם לחסוך כסף. הבחירות יעשו במספר סבבי רכישות מרוכזים ולעיתים אף בסבב אחד בהתאם להיקף הפרוייקט מה שיחסוך לכם זמן יקר (שגם הוא שווה כסף), כאב ראש וכמובן כסף.


איך בוחרים מעצבת פנים? בחירת מעצבת פנים תעשה לפי כמה פרמטרים – בראשונה רמת החיבור האישי ביניכם היא מאוד חשובה שכן מדובר בתהליך ארוך לפעמים שלוקח כמה חודשים (לפעמים גם שנה ויותר) והכימיה בין הצדדים חשובה, המעצבת נכנסת למקום הכי פרטי שלכם ומתכננת עבורכם את ביתכם. זהו תהליך של שיתוף פעולה בין הלקוחות למעצבת שבהמשך הופך למשולש של שיתוף פעולה גם עם הקבלן לקבלת התוצאה הטובה ביותר. פרמטר חשוב נוסף הוא רמת הניסיון שלה בתחום והסגנונות העיצוביים שמאפיינים את הפרוייקטים שלה, אמנם חשוב לזכור שכל בית, גם אם נושא את חותמה של המעצבת, מתוכנן ומותאם לבעלי הבית ולהעדפות העיצוביות שלהם, ולכן כל בית יהיה שונה מבית אחר שאותה מעצבת תכננה ועיצבה. חשוב שמעצבת הפנים תדע להקשיב לרצונות שלכם וליצור עבורכם את בית החלומות שלכם, אך עם זאת, כאשת מקצוע ובעלת האוטוריטה והידע בתחום היא זו שתדע להוביל אתכם לתוצאה המוגמרת בדרך הנכונה ביותר עבורכם. לא תמיד הלקוחות יראו את כל התמונה הרחבה בין אם בגלל חוסר ידע בתחום או בגלל שאינם מסוגלים לדמיין את התוצאה המוגמרת. רבים מהלקוחות שאני פוגשת יודעים לרוב מה הם רוצים אך לא יודעים לחבר הכל יחד כדי שהדברים יצאו כמו שהם מדמיינים. מעצבת פנים מקצועית וקשובה תדע להוביל אתכם וגם לשים תמרורי עצור היכן שהכיוון יהיה פחות נכון עבורכם גם מבחינה עיצובית וגם מבחינה תכנונית תקנית וארגונומית. בנוסף חלק גדול מהמעצבות כוללות בשירות שלהן גם הגעה לשטח מספר פעמים במהלך השיפוץ לוודא שהכל נעשה לפי התכניות מול הקבלן ואנשי המקצוע מה שממזער תקלות ואי הבנות בשטח ומגדיל את סיכויי הפרוייקט להצליח ולהסתיים בזמן.


קבעו פגישת ייעוץ או פגישת היכרות ואבחון מקדים עם מעצבת פנים, וודאו שיש 'כימיה' טובה ושאתם מתחברים לסגנון, עשו תיאום ציפויות וצאו יחד למסע ליצירת ביתכם החדש.



לעוד טיפים בנושא עיצוב ושיפוץ הבית מוזמנים

לעקוב אחרי הבלוג שלי https://www.engel-design.co.il/

כותבת המאמר : מיכל אנגל - מעצבת פנים ומלבישת בתים מתמחה בעיצוב דירות בתים פרטיים ומשרדים.







169 views0 comments
bottom of page