אל תתחילו שיפוץ בבית לפני שתקראו את המאמר הבא!
top of page
Search

אל תתחילו שיפוץ בבית לפני שתקראו את המאמר הבא!

Updated: Mar 30, 2023


6 דברים שחייבים לדעת לפני שמתחילים שיפוץ


1. מה התקציב שלכם? תנקבו במספר- התקציב הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש לשים עליהם את הדעת כשעומדים בפתחו של שיפוץ חלקי או מקיף. אלא אם התקציב שלכם הוא בלתי מוגבל, יש להיערך מראש עם חלוקה מדויקת עבור כל חללי הבית כדי לא להגיע למצב שהתקציב נגמר באמצע השיפוץ ומתחילים לשבור קופות חיסכון או נאלצים לקחת עוד הלוואה. כאשר מתכננים לשפץ את הבית כדאי להעריך מראש כמה זמן וכמה כסף אנו מקצים לפרויקט הזה. ככל שתתכננו יותר מראש, יהיה לכם יותר קל לבצע את השיפוץ בתקציב שהוגדר מראש ולא לחרוג ממנו. אצלנו בסטודיו למשל, כל פרוייקט מקבל טבלת תקציב דינאמית שמתעדכנת ב3 איטרציות עד לקבלת התקציב הסופי. בתכנון התקציב נלקח בחשבון גם עליות המחירים במשק ולכן הטבלה מתעדכנת בהתאם. המטרה היא להביא את הלקוח לתקציב ריאלי סופי עם אחוזי סטייה מעטים ככל האפשר (עד 10%) של בלת"ם (בלתי מצופה) לצורך השיפוץ כאשר בטבלה לכל פריט נגרות, כל רהיט וכל שירות מוקצבסכום ריאלי שסביבו מתכננים לצאת לדרך וניתן להשוות אותו להצעות המחיר שתקבלו בשטח. המלצה שלי היא לצאת לשטח, להסתובב קצת בחנויות ולבדוק מחירים לפני שקובעים תקציב סופי.

2.השקיעו בפגישת ייעוץ מקצועית - לפני שמתחילים מומלץ להשקיע בפגישת ייעוץ מקצועית עם אדריכל/ית (במקרה של בניית בית חדש עם היתרי בניה) ו/או מעצבת פנים (במקרים של שיפוץ ו/או הלבשת הבית).

מדובר בד"כ בכמה מאות שקלים שלרוב מתקזזים משירותי המעצבת בכל מקרה במידה ומחליטים לשכור את שירותיה, הפגישה חשובה ואף קריטית להצלחת הפרויקט היא תתן לכם הבנה של מסגרת תקציב ריאלי, אופציות תכנון העומדות בפניכם ויצירת קונספט עיצובי מדוייק עבורכם – אל תוותרו עליה!

פגישת ייעוץ תעזור לכם "להתחיל ברגל ימין" , ממש ככה,תדעו לאיזה תקציב להתכוונן ואילו אפשרויות תכנוניות עומדות בפניכם לפני שיוצאים לדרך.

חשוב להבין, שפרויקט שיתחיל בטעויות יגרור אחריו טעיות נוספות כמו כדור שלג.

אתם רוצים להיות מכוסים מהבחינה הזאת ולדעת שעין מקצועית ובעלת ניסיון ראתה את כל התמונה ועכשיו אתם יכולים לצאת לדרך, בין אם זה איתה ספציפית או עם מישהי אחרת.

3. הכינו סט תוכניות מקצועי לקבלן עשו לעצמכם את הטובה הכי גדולה בשיפוץ הזה, שלמו למישהו שיכין לכם סט תוכניות מקצועי שאותו תגישו לקבלן. התוכניות יכללו מפרט כמויות לקבלת הצעת מחיר מדויקת עבור כלל השיפוץ ואת התכניות שנדרשות עבור הקבלן לעבודה מדוייקת במינימום תקלות ואי הבנות. כמו שלא מתחילים טיול בחו"ל ללא סימון היעדים הזמנת מקומות הלינה והאטרקציות וסימונים במפות של מסלול הטיול, ככה גם לא מתחילים שיפוץ ללא תוכניות מקצועיות עבור הקבלן ואנשי המקצוע שידעו בדיוק מה נדרש מהם ועל מנת שהקבלן יוכל לנגן על התזמורת שיוצרת את ביתכם באופן מדויק ובתקציב הנדרש


4. אספו המלצות על כמה ספקים נבחרים אין משהו שיוכל להשתוות להמלצה חמה על ספק איכותי ומקצועי. בין אם תשאבו מידע מהרשתות, בין אם מחברים שכבר שיפצו את ביתם, עשו רשימה של 2-3 ספקים אמינים מכל תחום, תשאלו שאלות נוקבות על הספק, על לקיחת אחריות, מתן מענה מהיר, זמני אספקה, רמת השירות, מחירים, ספקים עם תודעת שירות גבוהה ומוצרים איכותיים מהווים פקטור קריטי להצלחת הפרויקט ויצירת תוצאה יוצאת דופן. חשוב מאוד לא להתפתות לכל מיני פרסומות על הזול ביותר כי מה שעולה זול בסוף עלול לעלות לכם ביוקר. מעצב/ת מקצועיים ידעו להפנות אתכם לספקים איכותיים ואמינים שעובדים איתם באופן שוטף ואשר יעמדו במסגרת התקציב שהוחלט. החלטתם לצאת לדרך ללא ליווי של מעצבת פנים? דאגו לבדוק ולקבל המלצות על מקומות שידעו לא רק למכור דברים יפים אלא גם לתת ערובה של איכות ומענה ולקיחת אחריות במידה ומשהו השתבש.



5. עשו סיור ספקים מקדים– אחרי שקיבלתם המלצות ולפני שמתחילים ברכישות לקראת השיפוץ קחו לכם מספר ימים להסתובב, לראות מחירים ואפשרויות שקיימות היום בשוק להבין את השטח ואת ההיצע. עשו השוואות ובחרו עד 2 מקומות בהם תחליטו לעשות את הרכישות הסופיות. בבוא העת כאשר תגיעו לשלב אספקת החומרים בשטח לקבלן, ריבוי ספקים משמעו ריבוי כאב ראש ופתח לאי עמידה בזמני השיפוץ. מספיק שספק אחד מתעכב בזמן שאחר כבר סיפק וכל העבודה בשטח יכולה להתעכב ולכן ועדיף ככל הניתן לתחום את הרכישות למקום אחד או שניים. בנוסף ככל שתרכשו יותר באותו המקום גם תגדילו את האפשרות לזכות בהנחה.

6. דאגו להגיע לחנות עם קונספט עיצובי מוכן מראש ומידות של ריהוט בחנות הכל יפה! הכל מרשים והכל מסתדר אחד עם השני כי מעצבי פנים דאגו שהכל יראה הרמוני ויותאם לחלל לפי מידה. בבואכם לרכוש ריהוט לבית דאגו להגיע עם מידות מדויקות עבור כל פריט לפי החלל בו הוא הפריט יהיה ומידות של החלל עצמו. לגבי תאורה הדבר חשוב אפילו יותר מכיוון שבחנויות התאורה בה מוצגים שלל גופים לא רק היופי משחק אלא גם כמות האור ומספר הקלווין ממלאים תפקיד חשוב ויעשו את ההבדל בין בית חשוך שאין בו תאורה מספיקה או כזה שבו התאורה מפוזרת במינון לא נכון לבעלי הבית, לבין בית מואר. גופי התאורה הם כמו התכשיטים של הבית והם אלה שעושים את ההבדל המשמעותי באמת ובד"כ יביאו לאפקט WOW המבוקש.

לא בטוחים איך עושים את זה לבד? מומלץ מאוד לקחת פגישת ייעוץ קצרה וממוקדת עם מעצבת פנים כדי לגבש קונספט עיצובי לכלל הבית לפני שמגיעים לחנויות כדי שהכל ידבר באותה השפה. חבל שאחרי שהוצאתם ממיטב כספכם על רכישת הנכס ועוד סכומים לא מבוטלים על רכישת הריהוט והנגרות לבית, הריהוט יהיה קטן או גדול מדי ודברים לא ידברו יחד באותה שפה ויצרו חוסר הרמוניה, במקום שאמור להיות המבצר והמצבר הפרטי שלכם.


לעוד טיפים בנושא עיצוב ושיפוץ הבית מוזמנים לעקוב אחרי הבלוג שלי https://www.engel-design.co.il/ כותבת המאמר : מיכל אנגל - מעצבת פנים ומלבישת בתים מתמחה בעיצוב דירות בתים פרטיים ומשרדים.







5,931 views0 comments
bottom of page